460- پی‌پَل و پرشین‌بلاگ

1- می‌خواستم با PayPal * پولی پرداخت کنم. پیغام می‌داد که ممکن نیست. هیچ‌جوری هم قبول نمی‌کرد. آخرش به بخش پشتیبانی ایمیل زدم و مشکل را گفتم. بلافاصله یک پیام آمد که ایمیل را دریافت کرده‌ایم، سپس یک پیام دیگر آمد که مشغول درست‌کردن وضعیت هستیم، بعد از حدود یک روز پیامی آمد که مشکل حل شده و یک بار دیگر هم یک پیام دیگر آمد که بررسی کنم و اگر ناراضی هستم اعلام کنم. تمام این پیام‌ها هم یک شماره‌ی رهگیری داشتند. بررسی کردم و مشکل حل شده بود.

2- پیام‌های تعدادی از دوستان باعث شد بفهمم مدتی است وبلاگم با اینترنت اکسپلورر باز نمیشود. راستش کارکردن زیاد با برنامه‌هایی مانند فایرفاکس و گوگل‌کروم باعث شده بود که اصلا وبلاگم را با اینترنت اکسپلورر باز نکنم و از ماجرا بی‌خبر بودم. با تماس با سامانه‌ی** پشتیبانی پرشین بلاگ این مشکل ظرف حدود 24 ساعت حل شد که زمان بسیار خوبی برای یک شرکت خدمت‌رسانی با این همه وبلاگ است. تنها مشکل اینجاست که هیچ ایمیلی برای من نیامد. نمی‌گویم باید حتما می‌آمد، اما اگر دوستان پرشین‌بلاگ یک سامانه‌ی پاسخ خودکار می‌داشتند و پس از رفع مشکل یک ایمیل بسیار کوتاه هم می‌زدند زیبایی سرعت عمل‌شان دوچندان می‌شد.

* پانوشت: PayPal پی‌پَل، یک سامانه‌ی آنلاین دریافت و پرداخت پول است که آن را شرکت Ebay (بزرگترین مرکز آنلاین خرید و فروش جهان) راه‌اندازی کرده است. در این سیستم شما به جای این که به شکل معمول، اطلاعات کارت اعتباری (کردیت کارد) خود را وارد وب‌سایت مقصد کنید – که طبعا امنیت پایینی دارد- کارت خود را به یک ایمیل وصل می‌کنید. هرجا که امکان دریافت و پرداخت با پی‌پَل فراهم باشد، به جای واردکردن مشخصات کارت، تنها ایمیل خود را می‌دهید. چون قبلا به پی‌پَل گفته‌اید که  این ایمیل مال چه کارت و چه شخصی است، تبادل مالی انجام می‌شود، بی‌آنکه طرف مقابل اطلاعات دقیق کارت اعتباری شما را بفهمد. پی‌پَل تقریبا در 190 کشور دنیا قابل استفاده است.

** سامانه، فارسی‌شده‌ی واژه‌ی سیستم است.

  
نویسنده : علی ; ساعت ۱٢:۱٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱٢/۱۸